środa, 23 marca 2011

Komplet zmian regulaminowych na sezon 2011

Półtora miesiąca temu pisałem o podstawowych zmianach technicznych w sezonie 2011. O nowych oponach, regulowanym tylnym skrzydle i systemie KERS można przeczytać tutaj, dodatkowo Kelebrin wyjaśniła w poprzednim poście oznaczenia kolorystyczne nowego ogumienia. Pora na resztę zmian wchodzących w życie już za 3 dni.

Zakaz używania kanału F i podwójnych dyfuzorów
Te nowinki techniczne, które dawały zespołom sporą przewagę w poprzednich sezonach, zostały oficjalnie zabronione. Zastępstwem dla kanału F na być osławione tylne skrzydło, natomiast z brakiem podwójnego dyfuzora część zespołów poradziła sobie, przebudowując układ wydechowy, który spalinami 'zasila' zwyczajny dyfuzor, poprawiając docisk. Jak widać, dla chcącego - nic trudnego.

Zwiększenia minimalnej masy bolidu
W związku z kilkoma nowymi systemami minimalna waga bolidu została podniesiona z 620 do 640 kilogramów

"Team Orders"
Chyba najbardziej kontrowersyjny przepis w tym sezonie, legalizujący tzw. "polecenia zespołu". Dzięki niemu Felipe Massa i Fernando Alonso nie będą musieli się więcej tłumaczyć z niesportowych zagrań i wymyślać kłamstw na potrzeby reporterów.

Zasada 107%
Moim prywatnym zdaniem jest to regulaminowy straszak na maruderów. Zawodnik, który w kwalifikacjach uzyska wynik gorszy niż 107% czasu zwycięzcy sesji Q1, nie zostanie dopuszczony do wyścigu. Jak sobie szybko policzyłem, wynosi to około 7 sekund (w zależności od toru, oczywiście), więc faktycznie, jedynie najgorsi mogą czuć się zagrożeni, jednak FIA zostawiła sobie furtkę dopuszczającą możliwość zezwolenia na start takiemu zawodnikowi "w wyjątkowych okolicznościach" (np. pierwszy wyścig w sezonie, pierwszy wyścig na danym torze, urodziny brata, rocznica śmierci babci... :D )

Oczywiście prywatne komentarze proszę traktować z przymrużeniem oka ;]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz