wtorek, 12 kwietnia 2011

Zmiany na Interlagos i Yas Marina

24.11.2011 ma odbyć się GP Brazylii, na historycznym torze Interlagos. Ender pewnie przed wyścigiem przybliży wam ten obiekt. Jednak zanim wyścig się odbędzie, tor zostanie znacząco zmodyfikowany. Podyktowane jest to kwestiami bezpieczeństwa. Niewątpliwie motywacją do zmian jest niedawny tragiczny wypadek Gustavo Sondermanna.



 Ten brazylijski 29 letni kierowca wyścigowy brał udział w niedawno rozgrywanym wyścigu serii Copa Chevrolet Montana. Stracił on panowanie nad samochodem pod koniec okrążenia, w szybkim zakręcie Curva do Cafe. Wypadek ten skończył się śmiercią Brazylijczyka. Nie jest to jedyny tragiczny wypadek na tym zakręcie. W 2007 roku w tym właśnie miejscu w niemal identyczny sposób stracił życie inny kierowca Rafael Sperafico. Curva do Cafe zostało nawet nieoficjalnie przemianowane na "Tamburello de Interlagos", nawiązując w ten sposób do mającego złą sławę zakrętu na torze Imola, na którym w 1994 roku śmiertelnemu wypadkowi uległ Ayrton Senna.
Zakręt ten pokonuje się z prędkościami przekraczającymi 270 Km/h. Wypadnięcie z toru przy tej prędkości oznacza uderzenie w betonową barierę oddzielającą tor od trybun. Zarząd toru poinformował, że aby poprawić bezpieczeństwo na tym odcinku, zostanie zdemontowana część trybun co da dość przestrzeni by zrobić tam większą strefę wyjazdową.

Tor Interlagos nie jest jedynym który będzie przed tegorocznymi wyścigami modyfikowany. Zarząd toru Yas Marina, zlokalizowanego w Abu Zabi (GP 13.11.2011) - notabene najnowocześniejszego obiektu w kalendarzu F1 - też postanowił przeprowadzić niewielkie "przemeblowanie" na torze. Według wstępnych informacji zmianom poddana zostanie sekcja pomiędzy zakrętami 6 i 9, czyli zakrętami znajdującymi się przed i za tylną prostą. Jest to odpowiedź na krytykę kierowców i prezydenta FIA którzy skarżą się, że wyprzedzanie jest na tym torze praktycznie niemożliwe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz